חג החנוכה קרב ובא ובמסגרת הקניית מיומנויות לילדי הגן אנו
עוסקים בתוכנת הצייר.
כדי להסביר לילדים את נושא – "העתק הדבק" סיפרתי לילדים
סיפור, שהעלה בתוכו את סוגית העתקה. שאלתי את הילדים כיצד
אני יכולה ליצור את אותו הדף בכפילות ? תשובות הילדים היו
מתוחכמות: תצלמי במצלמה שלך, תסרקי במחשב, תדפיסי את
הדף, תלכי לחנות ושם יצלמו לך במכונת צילום. לכל תשובה שהילדים
העלו הייתה לי תשובה, שגרמה להם להמשיך ולחשוב על פתרון עד שאחת
הבנות אמרה: "תשימי את הדף ומעליו עוד דף ותעתיקי".
בשלב זה הצגתי בפני הילדים מוצג ארכאי – נייר קופי, כמובן שהילדים לא הכירו את הנייר
ולאחר הדגמה קצרה שלי, התלהבו מאוד מ"ההמצאה המדהימה" כדבריהם.
בשלב זה נגשו הילדים לעבודה וציירו בעט בזוגות כאשר נייר הקופי נמצא בין הדפים ובסיום
הפרידו את הדפים וכל אחד צבע כרצונו את הציור המשותף. רק לאחר שהילדים הבינו,
חוו והתנסו בפעילות זו בצענו העברה למחשב – הסברתי לילדים כי גם במחשב ניתן להעתיק
דברים – לדוגמא כאשר הם מציירים חנוכייה הם יכולים להעתיק את הנר ואז החנוכייה תהיה
סימטרית.
פעולת – העתק הדבק בתוכנת הצייר הינה מורכבת ולכן דאגתי להכין לילדים ספרון עם הסברים
בשלבים כיצד עליהם לפעול על מנת לבצע את הפעולה.
בעיני סוג כזה של למידה הינה משמעותית, הרעיון ללמד את הילדים באופן חוויתי ורק לאחר מכן
לבצע למידה וירטואלית. חשוב שהלמידה תהיה תלוית הקשר לנושא הנלמד בגן ולא "תונחת"
על הילדים רק בגלל ש"צריך ללמדם נושא זה" – דבר בו אני נתקלת הרבה פעמים בעת
ביקוריי בגנים.
מצרפת תמונה ובה ילדי הגן פועלים בזוגות ובנוסף עבודה של אחד מילדי הגן בתוכנת הצייר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה