יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

מחשב האוט, עיפרון אין


דווקא בבית ספר יסודי בעמק הסיליקון בו לומדים ילדים של בכירי חברות הטכנולוגיה בעולם - אין כניסה למחשבים. בית הספר פועל לפי שיטת וולדורף התופסת את הילדות כתקופה של הבשלה של כשרים, איכויות והבנות.
דרך הלימוד הינה חוויתית, משלבת אומנויות כגון: מוזיקה, מלאכה, אוריתמיה (תנועה) ועוד. בבית הספר הזה, שילוב המחשב בלמידה נתפש כמעצור לחשיבה יצירתית, ליחסי אנוש, לתנועה ולקשב.
בעיני זו אמירה מאוד קיצונית, חשוב לשלב בצורה מושכלת בין כל הכלים הקיימים כיום, לא ניתן להתעלם מחדירת הטכנולוגיה לעולמנו, השימוש במחשבים הינו בעצם עוד כלי לשדרוג תהליכי למידה שעוברים התלמידים, בנוסף הוא מאפשר לגשר על פני השונות הגדולה בין התלמידים ומאפשר למידה שיתופית. היום הילדים נולדים לעולם בו שולטת הטכנולוגיה, הם חשופים כבר מגיל צעיר מאוד למגוון מכשירים וביניהם המחשב לכן, בעיני אך טבעי לשלב את המחשב כעוד כלי המאפשר למידה מגוונת, מאתגרת, מקדמת
ולכן אל לנו למנוע מפני ילדינו את השימוש במחשבים.

הכתבה התפרסמה בעיתון - שיעור חופשי, גליון 97, דצמבר 2011


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה