יום שישי, 2 בספטמבר 2011

פיתוח סביבת למידה מתוקשבת



במסגרת הקורס עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות של ד"ר אתי כוכבי התבקשנו לתכנן, לעצב ולפתח פעילות מתוקשבת בנושא לימודי כלשהו לתלמידים.
פעילות מעין זו עפ"י ד"ר כוכבי מצריכה ידע ומומחיות במספר רב של תחומים: ארגון תוכן מילולי וחזותי, עיצוב ואפיון מסך, ארכיטקטורה של ממשקים, פיתוח הדמיות ועולמונים, פיתוח משחקים, שילוב בין תוכן לתקשורת ועוד.
שרה, שותפתי לעבודה, ואני התלבטנו רבות בנושא ולבסוף מאחר והשנה הינה שנת הבריאות החלטנו לפתח יחידה בנושא "תזונה נכונה".
תהליך העבודה היה מורכב ולא פשוט כלל, בשלב הראשוני היה עלינו להגדיר את אוכלוסיית היעד, לקבוע מטרות תוכן ומטרות מיומנויות ורק לאחר שקיבלנו אישור עברנו לשלב השני, התחלנו לבצע תחקיר תוכן במטרה למצוא חומרים רבים ומגוונים בנושא.
פעילות מעין זו בצענו בקורס של ד"ר גילה קורץ אולם הפעם הדרישה הייתה, שהפעילויות ישתלבו וידגישו את החלק האינטראקטיבי בלימוד הנושא.
מצאתי את עצמי יושבת ימים כלילות מול מסך המחשב, מחפשת, חוקרת, מתנסה, נכשלת ושוב מתנסה והכול על מנת להגיע לרגע המיוחל בו היחידה תהיה מוכנה.
התנסות מעין זו אילצה אותי ללמוד כלים חדשים לבדי, התנסות שלא הייתה קלה כלל אולם במבט לאחור אני מבינה שרק דרך התנסות אישית חוזרת ונשנית מתבצעת הלמידה המשמעותית. היום אני יודעת להשתמש במגוון רחב של תוכנות ולעשות בהן שימוש בעבודתי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה