במסגרת הקורס טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה של ד"ר גילה קורץ נתבקשנו לבנות יחידת לימוד א - סינכרונית בנושא לימודי, שאליו נתחבר.
מאחר ושותפתי לעבודה עובדת עם ילדי תיכון ואני עם ילדי הגן החלטנו למצוא את העמק השווה ובחרנו לבנות את היחידה לכיתות ה' - ו'.
העבודה על יחידת הלימוד הייתה מאתגרת ודרשה חשיבה מעמיקה בבחירת התכנים והתאמתם לגיל הילדים. בחרנו בנושא בעלי חיים בסכנת הכחדה והחלטנו להתמקד בארצנו הקטנה, על מנת לקרב את הילדים ולחשוף אותם לנושא מורכב זה.
כבר בתחילת הדרך גילינו כי הדרך לא הולכת להיות קלה, להפתעתנו הרבה לא מצאנו מספיק חומר מוכן בנושא וכך נאלצנו לחשוב כיצד ניתן לפתח נושא זה על מנת שיגע בילדים ויעניין אותם.
העבודה באתר google sites לא הייתה קלה כלל וכלל, האתר של google sites בעצם מגדיר תבנית עבודה מוגדרת, דבר שלעיתים לא התאים לנו ולכן נאלצנו להתגמש ולהסתדר עם מה שיש.
מאחר ושותפתי לעבודה עובדת עם ילדי תיכון ואני עם ילדי הגן החלטנו למצוא את העמק השווה ובחרנו לבנות את היחידה לכיתות ה' - ו'.
העבודה על יחידת הלימוד הייתה מאתגרת ודרשה חשיבה מעמיקה בבחירת התכנים והתאמתם לגיל הילדים. בחרנו בנושא בעלי חיים בסכנת הכחדה והחלטנו להתמקד בארצנו הקטנה, על מנת לקרב את הילדים ולחשוף אותם לנושא מורכב זה.
כבר בתחילת הדרך גילינו כי הדרך לא הולכת להיות קלה, להפתעתנו הרבה לא מצאנו מספיק חומר מוכן בנושא וכך נאלצנו לחשוב כיצד ניתן לפתח נושא זה על מנת שיגע בילדים ויעניין אותם.
העבודה באתר google sites לא הייתה קלה כלל וכלל, האתר של google sites בעצם מגדיר תבנית עבודה מוגדרת, דבר שלעיתים לא התאים לנו ולכן נאלצנו להתגמש ולהסתדר עם מה שיש.
מאחר והעבודה באתר היתה חופשית, על התלמידים לבחור שני בעלי חיים ולהעמיק את הלמידה אודותם, היה מאוד חשוב ליצור ביחידה ארגון והכוונה, דבר שיקל על ההתמצאות באתר. למדנו בדרך הקשה וחווינו לאורך התהליך קשיים ואכזבות אבל בסופו של דבר הגענו למוצר המוגמר.
בשלבים הסופיים של העבודה נעזרנו בילדים, להם נתנו את כתובת האתר על מנת שיתנסו, ובעזרתם עשינו שינויים ושיפרנו את הטעון שיפור - נקודה חשובה מאוד בתהליך, מאחר והילדים הם ה"לקוחות" הפוטנציאלים שלנו בעתיד.
זו הייתה עבורי חוויה מעניינת, מאתגרת ומלמדת, חוויה שחשפה אותי לפן חדש בעבודה ואילצה אותי להתמודד וליישם ידע טכנולוגי, הפעלת חשיבה ביקורתית ובחירת חומרים, התואמים את גיל הילדים.
יכול להיות כי בעתיד לא אצטרך להתמודד עם משימה מעין זו אך במבט לאחור אני שמחה שהייתי שותפה לתהליך, לדרך וללמידה.
למעבר ליחידת הלימוד לחצו על כאן
זו הייתה עבורי חוויה מעניינת, מאתגרת ומלמדת, חוויה שחשפה אותי לפן חדש בעבודה ואילצה אותי להתמודד וליישם ידע טכנולוגי, הפעלת חשיבה ביקורתית ובחירת חומרים, התואמים את גיל הילדים.
יכול להיות כי בעתיד לא אצטרך להתמודד עם משימה מעין זו אך במבט לאחור אני שמחה שהייתי שותפה לתהליך, לדרך וללמידה.
למעבר ליחידת הלימוד לחצו על כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה