בישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט מיום שני 26/4/2011 הציג שר החינוך גדעון סער את החזון של התאמת מערכת החינוך למאה ה - 21. על פי השר קיימים היום בשטח ניצנים של הטמעת התקשוב בתוך בתי הספר, נכתבו תוכניות ורואים יישום בשטח, אך היישום הוא מועט - מועט מידי.
התוכנית, שגובשה ע"י המשרד, נותנת מענה לארבעה קריטריונים: תשתיות, תחזוקה שוטפת, הכשרת עובדי הוראה והתגייסותם לנושא ופיתוח תכנים דיגיטאליים במקצועות הליבה.
כיום יש פער, שהולך וגדל, בין הנעשה בתוך בית הספר לבין העולם של הילדים בחוץ. הפער הזה הינו משמעותי. הילדים מגיעים לבית הספר ולומדים בשיטות חינוך ישנות ובבית הם משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות. המחשבים היום מקיפים אותנו ונמצאים כמעט בכל מקום, אולם החדירה לתוך החינוך הינה מועטה ולא מספיק משמעותית, ולכן ישנה חובה להתאים את מערכת החינוך למאה ה - 21.
בתהליך השינוי יש לתת את הדעת למספר דברים:
1. שיפור מיומנויות המורים - להביא את המורים למקום בו ירגישו בטוחים בשימוש בטכנולוגיה ולהבנה כי בעזרת הטכנולוגיה הם יכולים להיות מורים טובים יותר.
2. התאמת ההוראה לשונות - היום הלמידה בכיתות הינה ריכוזית, אין התייחסות לשוליים - בעזרת הכנסת הטכנולוגיה נוכל לתת מענה לכל תלמיד ותלמיד ולצמצם את הפערים.
3. הגברת העניין בקרב הילדים - בעזרת שילוב של טכנולוגיות.
התוכנית, שגובשה ע"י המשרד, נותנת מענה לארבעה קריטריונים: תשתיות, תחזוקה שוטפת, הכשרת עובדי הוראה והתגייסותם לנושא ופיתוח תכנים דיגיטאליים במקצועות הליבה.
כיום יש פער, שהולך וגדל, בין הנעשה בתוך בית הספר לבין העולם של הילדים בחוץ. הפער הזה הינו משמעותי. הילדים מגיעים לבית הספר ולומדים בשיטות חינוך ישנות ובבית הם משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות. המחשבים היום מקיפים אותנו ונמצאים כמעט בכל מקום, אולם החדירה לתוך החינוך הינה מועטה ולא מספיק משמעותית, ולכן ישנה חובה להתאים את מערכת החינוך למאה ה - 21.
בתהליך השינוי יש לתת את הדעת למספר דברים:
1. שיפור מיומנויות המורים - להביא את המורים למקום בו ירגישו בטוחים בשימוש בטכנולוגיה ולהבנה כי בעזרת הטכנולוגיה הם יכולים להיות מורים טובים יותר.
2. התאמת ההוראה לשונות - היום הלמידה בכיתות הינה ריכוזית, אין התייחסות לשוליים - בעזרת הכנסת הטכנולוגיה נוכל לתת מענה לכל תלמיד ותלמיד ולצמצם את הפערים.
3. הגברת העניין בקרב הילדים - בעזרת שילוב של טכנולוגיות.
בעיני חובה עלינו לקדם את נושא התאמת מערכת החינוך למאה ה - 21, הפערים כיום בינינו לבין מדינות ה - OACD הינם פערים גדולים ובעתיד ילדינו ידרשו למיצבים בינלאומיים בהם יעשה שימוש במחשב. על מנת לא להגדיל את הפער חייבים להיערך וליישם את התוכנית אבל חשוב לזכור כי הצלחת התוכנית מותנית בשילוב של ארבעת המרכיבים: תשתיות, תחזוקה שוטפת, הכשרת עובדי ההוראה ופיתוח תוכנים דיגיטאליים. ברגע שאחד מן המרכיבים הנ"ל לא ייושם אזי "העגלה" לא תוכל לנסע.
כולי תקווה שאכן אני ושאר חברי לספסל הלימודים נהיה אלה אשר יובילו את המהפכה ונוכיח כי אכן ניתן להוביל את המערכת לשינוי דבר שאכן הוא בגדר חלום אך יכול להפוך למציאות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה