יום שלישי, 26 ביולי 2011

רכז תקשוב = מומחה בתחום טכנולוגיות למידה

ביום שני האחרון התקיימה הרצאה של רוני דיין, מנהל גף יישומי המחשב במשרד החינוך. במהלך ההרצאה רוני העלה בפנינו את עיקרי תוכנית התקשוב הלאומית. בתוכנית הוצגו ארבעה עוגנים: תשתיות פיזיות(הכוללות בין היתר, מחשב נייד לכל מורה, מקרן בכל כיתה, אינטרנט בפס רוחב ומחשב נייד ביחס של 1:5), תחזוקה שוטפת, הכשרת כוח ההוראה ופיתוח טכנים דיגיטאליים במקצועות הליבה בכל שכבות הגיל. המטרה, שעומדת מאחורי תוכנית זו, הינה לקדם את מדינת ישראל בשימוש בתקשוב במערכת החינוך , להתאים את מערכת החינוך למאה ה - 21 ולהוביל לקיומה של פדגוגיה חדשנית בבתי הספר.
ברצוני להתייחס לתפקידו של רכז התקשוב. מתוך תוכנית התקשוב עולה כי, הרכז הינו "מדריך ומנחה מקרב סגל ההוראה בכל בית ספר, שתפקידו להיות לעזר, להדריך ולהנחות את סגל המורים בכל הקשור להוראה - למידה בסביבה מקוונת". בתכונית התקשוב הלאומית 2010 ואילך, רכז התקשוב הוא תפקיד מוגדר, גם בהיקף השעות של משרתו. במהלך ההרצאה רוני דיין חשף בפנינו את ההגדרה החדשה שניתנה לרכז - מומחה בתחום טכנולוגיות למידה. בנוסף הוגדרו הדרישות לתפקיד זה: "מורה בעל תואר אקדמאי ראשון לפחות, שעבר קורסים להתפתחות מקצועית בתחום התקשוב המאושרים ע"י הפיקוח המקצועי בתחום בחמש השנים האחרונות".


אני תוהה האם גזירה זו תעמוד במבחן המציאות ? האם בהכרח ימצאו בכל בית ספר איש צוות כזה ?


ימים יגידו . . .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה