יום ראשון, 10 ביולי 2011

למידה מקוונת - הכיוון לאן ?

במהלך הסמסטר השלישי נתבשרנו כי נלמד קורס מקוון בשם - "מחקר מתקדם בחינוך" בהנחיית גב' יונה מילר.
העקרון שעומד מאחורי קורס מקוון הינו למידה עצמאית של התלמיד, כאשר השיעורים - המצגות, מתפרסמות מידי שבוע בשבוע באתר הקורס ועל התלמיד לעקוב אחר השיעור וללמוד בזמנו החופשי את החומר החדש. בסיכומו של כל שיעור ישנו מבחן, שמטרתו לחזור על החומר הנלמד ולסכם את התהליך.
לשיעור מעין זה יתרונות רבים - כל אחד יכול בזמנו החופשי ללמוד. כידוע זמן הוא משאב יקר מאוד בימים אלו ולכן האפשרות להיכנס לאתר הקורס בכל שעה נתונה מאפשר גמישות רבה לתלמידים. בנוסף, ניתן לחזור ולקרוא את החומרים מספר רב של פעמים על מנת להפנים את החומר הנלמד, ופתרון המבחן משמש בדיקה עצמית לסטודנט - האם הוא הפנים את החומר הנלמד או לא. אולם אליה וקוץ בה - אני רגילה לצורת הלמידה הסטנדרטית בה השיעור הינו פרונטאלי, הרצאה הניתנת על ידי המרצה, ובקורס המקוון חשובה מאוד המשמעת העצמית, על מנת להקפיד מידי שבוע ושבוע להתעדכן בחומר החדש שמוכנס לאתר.
לאתר הקורס ישנו גם פורום בו ניתן להיעזר במרצה בשאילת שאלות וקבלת תשובות על ידה, דבר שהוא חשוב מאוד ועוזר בתהליך הלמידה. פורום זה דורש מן המרצה פניות גדולה מאוד לתלמידים וזמינות לשאלותיהם השונות.
אנחנו רק בתחילתו של הקורס ועדיין אין באפשרותי לקבוע האם אני מתחברת לקורס המקוון או מעדיפה את המוכר והידוע ולכן אסיים בשאלה למידה מקוונת - הכיוון לאן ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה